RemiKids StudieHuis
Remedial teaching, studiebegeleiding en coaching

IK LEER ANDERS

Leerproblemen praktisch en snel aanpakken
Een grote groep ondergewaardeerde leerlingen heeft juist een bijzondere gave: het zijn beelddenkers! Zij denken niet in woorden, maar in beelden. Daarom wordt het lesmateriaal niet begrepen en onthouden. Vaak hebben beelddenkers een leerachterstand of denkt men aan dyslexie. Bijles helpt niet of nauwelijks omdat er dan nog meer schoolwerk op 'foute' wijze wordt aangeboden. De training 'ik leer anders' vertaalt de lesstof naar jouw manier van denken.


Direct resultaat
Doordat we de lesstof op de juiste manier aanbieden aan de leerling, kan hij of zij direct vertellen of deze leermethode werkt. Dus geen eindeloos traject zonder resultaat. Want wanneer we overschakelen naar het juiste informatiesysteem (visueel) wordt de lesstof direct begrepen en onthouden. Tijdens de training kunnen bijvoorbeeld leerlingen met een taalprobleem, woorden foutloos spellen. Van voor naar achter, maar ook van achter naar voren. Simpelweg omdat ze het woord als woordbeeld hebben opgeslagen.

Denk je nu: "Hmmm.... direct resultaat is te mooi om waar te zijn...." 

Blijf niet langer worstelen met schoolwerk. Ervaar zelf of deze leermethode ook voor jou werkt. Leerproblemen aanpakken met de training 'Ik leer anders' is leuk en versterkt het gevoel van zelfvertrouwen. De leeftijd om deze techniek aan te leren is vanaf 5 jaar tot 100!

Iedereen gebruikt hetzelfde informatieproces:

  • opnemen
  • verwerken
  • opslaan/onthouden
  • gebruiken

Per persoon verschilt de voorkeur van het opnemen, verwerken en onthouden van de informatie (informatiesysteem):

  • horen (auditief)
  • voelen (kinetisch)
  • denken (auditief digitaal)
  • zien (visueel = beelddenken)


Denk aan het woord stoel. Wat zie je? Zie je de letters S-T-O-E-L (auditief digitaal) of zie je een plaatje van een stoel (visueel)? Zie je een plaatje? 

'Ik leer in beelden, jij onderwijst in woorden'
Het onderwijs sluit niet aan bij alle denkwijzen. Logisch, want de meerderheid van de mensen (95%) leert auditief digitaal (via gehoor). Slechts een kleine groep leert visueel. Tijdens de training 'Ik leer anders' leer je zelf de lesstof vertalen naar woordbeelden zodat het wel binnen JOUW informatiesysteem past. 
Vervolgens krijgt de informatie een vaste plek in het hoofd. Hiermee krijg je grip op het opslaan,  verwerken en onthouden van de aangeboden lesstof en kan je bij toetsing de informatie makkelijk terug vinden in je geheugen. Dit geeft ook rust in je hoofd.

Deze techniek leer je zelf toepassen binnen vier sessies! Jonge kinderen leren de techniek samen met hun ouders. Op verzoek bespreek ik de methode graag met de leerkracht op school.

Meer informatie? 
Monique: monique@remikids.nl of 06 46 26 07 94



E-mailen
Bellen
Info